KURUMSAL
SON DUYURULAR
“Sağlık Profesyonellerinin Haklı Taleplerine Bütçede Öncelik Verilmeli”
20 Kasım 2024Sağlık-Sen Şubelerinden “Bütçede Sağlık Çalışanlarının Taleplerine Öncelik Verilmeli” Çağrısı
20 Kasım 2024Sağlık-Sen Hesaplama Araçları Yayında!
01 Kasım 2024Sağlık-Sen Üye Köşesi’ne İlgi Yoğun Oldu
01 Kasım 2024Yeni Yayımlanan Aile Hekimliği Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliğine İlişkin Sağlık-Sen'in İncelemesi
01 Kasım 2024Banka maaş promosyon anlaşmasında yer alan para puan (Bankkart lira) uygulamasından yararlanamayan bazı sağlık çalışanlarının yaşadığı hak kaybının giderilmesini isteyen Sağlık-Sen, Sağlık Bakanlığı'na bu yönde harekete geçmesi için başvuruda bulundu.
Sağlık-Sen Genel Başkanı Semih Durmuş ve Genel Başkan Yardımcısı Yusuf Dural imzasıyla Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne yapılan yazılı başvuruda; kredi kartı kullanmayanlar, banka tarafından kredi kartı verilmeyenler ve limitlerinde bloke olan sağlık çalışanlarının, banka maaş promosyon anlaşmasında yer alan para puanlardan (Bankkart lira) yararlanamadığına ve bu durumun hak kaybına neden olduğuna vurgu yapıldı.
Sağlık Bakanlığı’nın Ziraat Bankası ile yaptığı promosyon protokolüne ilişkin bilgi verilen başvuru metninde, “Yapılan anlaşma ile sağlık çalışanlarına, 3 yıllık protokol karşılığında toplam 29 bin lira promosyon ödemesi yapılmasına karar verilmiştir. Yapılacak ödemenin; 27 bin lirası peşin (25 bin 200 lira nakit, 1800 lira kredi kartına para puan), 2 bin lirası ise, 6 aylık dönemlerde 2 taksit şeklinde ‘para puan’ olarak verilmesi kararlaştırılmıştır” ifadesi yer aldı.
“Hak Kaybı Yaşanmıştır”
Yapılan protokol sonrası çalışanlara banka promosyon ödemelerinin nakit olan kısmının yatırıldığına ancak para puan konusunda bazı çalışanların mağduriyet yaşadığına dikkat çekilen yazıda, “Kredi kartı üzerinden para puan olarak verilmesi gereken ödeme, bazı sağlık personelinin diğer banka kredi kartı limitlerinin yüksek olması, bazılarının temerrüde düşmüş olması ve bazı çalışanların da kredi kartı kullanmak istememesi nedeniyle yatırılmamıştır. Bu durum, para puan ödemesinden yararlanamayan sağlık çalışanlarının mağdur olmasına sebep olmuştur. Günümüzün ekonomik şartları göz önünde bulundurularak, banka promosyon anlaşmalarının revize edilmesi, çalışanlar için büyük bir beklenti oluşturmuştur, ancak kredi kartları üzerinden verilmesi gereken para puan ödemelerinin çeşitli sebeplerden dolayı verilmemesi, çalışanlarının hak kaybını gündeme getirmiştir” değerlendirmesinde bulunuldu.
“Sağlık Bakanlığı Mağduriyetin Giderilmesi için Ziraat Bankası ile Görüşmeler Yapmalı”
Sorunun çözümü için Sağlık Bakanlığı’nın bir an önce harekete geçmesi istenen metinde, “Para puanların taksit şeklinde ödenmesi de bu sorunun ileriki dönemlerde devam edeceğinin bir göstergesidir. Sağlık Bakanlığı tarafından para puan sorununu çözebilmek için tekrardan Ziraat Bankası ile görüşmeler yapılması ve bu ödemelerden yararlanamayan sağlık çalışanları için çözüm bulunması önem arz etmektedir. Bu itibarla, çeşitli sebeplerden dolayı ‘para puan’ ödemelerinden yararlanamayan sağlık çalışanlarının mağduriyetinin giderilmesi hususunda gereğinin yapılmasını talep ediyoruz” denildi.